Μια ειδική έκθεση αφιερωμένη στο marketing για την οπτική και την οπτομετρία πρόκειται να διοργανωθεί στα πλαίσια της opti τον Ιανουάριο στο Μόναχο. Έχει θέμα «Το ταξίδι του πελάτη-καταναλωτή» δηλαδή την εμπειρία του καταναλωτή από την πρώτη επαφή με ένα προϊόν ή εταιρεία μέχρι την αγορά και πέραν αυτής.

«Το opti SHOWCASE είναι μια νέα παρουσία στο opti», εξηγεί η Bettina Reiter, διευθύντρια της έκθεσης. «Μαζί με τους εμπειρογνώμονες, θα συναντιόμαστε ετησίως σε αυτόν τον ειδικό εκθεσιακό χώρο για να διερευνήσουμε τις μεγάλες εξελισσόμενες τάσεις στον κλάδο. Στόχος μας είναι να παρέχουμε στους επισκέπτες ιδέες και συγκεκριμένες συμβουλές που τους δίνουν τη δυνατότητα να προωθήσουν την επιχείρησή τους». Το «Ταξίδι των Πελατών» θα παρουσιαστεί και θα αναλυθεί από ειδικούς σε ένα χώρο 200m2 μέσω παραδειγμάτων βέλτιστης πρακτικής και διαδραστικών στοιχείων. «Οι οπτικοί πρέπει να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα κανάλια μέσω των οποίων οι πελάτες ενημερώνονται σήμερα, τους παράγοντες που διαμορφώνουν τις αποφάσεις τους και πώς τελικά επιλέγουν ένα συγκεκριμένο προϊόν και εταιρεία», λέει η Reiter, «επειδή το ταξίδι του πελάτη ξεκινά πολύ πριν μπει στο κατάστημα».

Πώς θα προσελκύσετε πελάτες

«Οι συμβατικές πωλήσεις, όπως πριν από πέντε ή δέκα χρόνια, δεν έχουν καμία ευκαιρία σήμερα», εξηγεί ο Jan Schemuth, διευθύνων σύμβουλος της rpc – The Retail Performance Company στο Μόναχο, ο οποίος θα παρουσιάσει τη δική του οπτική στο Customer Journey. «Παλιά, οι παραδοσιακές μορφές διαφήμισης τραβούσαν την προσοχή του πελάτη σε ένα προϊόν, ο οποίος θα  μπαινε στο κατάστημα, θα έπαιρνε συμβουλές και θα έκανε μια αγορά. Τώρα έχει πολλές περισσότερες ευκαιρίες να λάβει πληροφορίες και να αγοράσει τελικά. Ο αριθμός των πιθανών σημείων επαφής μεταξύ μιας εταιρείας και ενός πελάτη έχει εκτοξευθεί και συνεχίζει να ανεβαίνει. Κάποιος μπορεί να κερδίσει το πλεονέκτημα μέσω της συνειδητοποίησης αυτών των σημείων και εντοπίζοντας τους πιθανούς πελάτες του και πώς να τους κερδίσει».

 

Οι τρεις πυλώνες του «ταξιδιού»

«Ανάγκες», «Αγορά» και «Χρήση» είναι οι έννοιες που διαμορφώνουν το νέο ειδικό εκθεσιακό χώρο. Οι ειδικοί θα βοηθήσουν άμεσα με ερωτήσεις και θα κάνουν ατομικές συνεδρίες για κάθε έναν από αυτούς τους τρεις τομείς. Παράλληλα με αυτές τις διαβουλεύσεις, οι επισκέπτες μπορούν επίσης να ενημερωθούν από διάφορες οθόνες και πίνακες προβολής.

Η λέξη-κλειδί «Ανάγκη» αναφέρεται στο σημείο όπου οι πελάτες συναντούν συχνά ένα εμπορικό σήμα ή μια εταιρεία για πρώτη φορά. Απευθύνεται σε θέματα όπως το σχεδιασμό της βιτρίνας, τις ιστοσελίδες της εταιρείας, τον Τύπο, τα κοινωνικά μέσα και τη διαφήμιση. Οι ειδικοί θα παρουσιάσουν τις απόψεις τους χρησιμοποιώντας παραδείγματα και θα δώσουν χρήσιμες συμβουλές προσαρμοσμένες σε διάφορα προφίλ. Επιπλέον, οι εμπορικοί επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους όσον αφορά στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης -έλεγχος και βελτίωση της τρέχουσας κατάταξης της Google από την εταιρεία και, από εκεί, την αύξηση της προβολής – με απλά μέσα.

Η φάση αγοράς, που αντιπροσωπεύεται ως «Αγορά» στο opti SHOWCASE, έρχεται όταν έχει τραβηχθεί η προσοχή του πελάτη. Οι παραδοσιακές έννοιες των καταστημάτων, η παρουσίαση προϊόντων, η κατάρτιση των εργαζομένων, η εξυπηρέτηση πελατών, οι πολλαπλές πωλήσεις και το ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκονται στον πυρήνα αυτού του τμήματος. Διαθέτει webshop και online μοντέλα που μπορούν να εφαρμοστούν από οπτικούς. Εκτός αυτού, οι ειδικοί θα είναι εκεί για να παράσχουν συμβουλές σχετικά με την υπηρεσία, τις διαδικασίες και τον προγραμματισμό των πόρων.

Η έννοια «Χρήση» αφορά μόνο τις συστάσεις των πελατών, τις αξιολογήσεις και τις εκθέσεις εμπειρίας, μέσω του Διαδικτύου ή από στόμα σε στόμα. Δίνεται τροφή για προβληματισμό σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες σχεδιάζουν ενημερωτικά δελτία, οργανώνουν και συντονίζουν μια κοινότητα και μετατρέπουν τους απλούς πελάτες σε πιστούς και αφοσιωμένους. Αυτό περιλαμβάνει εκδηλώσεις πελατών, πληροφόρηση και επεξεργασία δεδομένων, ατομική και εξατομικευμένη προσέγγιση καθώς και κατάλληλη προσφορά για κάθε δυνητικό αγοραστή.

Η τέταρτη διάσταση: Στρατηγική

Οι ειδικοί εξετάζουν την εταιρεία στο σύνολό της στο χώρο της στρατηγικής, ένα επιπλέον τμήμα της ειδικής έκθεσης. Το επίκεντρο είναι ο εταιρικός σχεδιασμός, η τοποθέτηση στην αγορά, οι επιθυμητές ομάδες-στόχοι, η επιλογή της κατάλληλης γκάμας προϊόντων και ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός του καταστήματος. Το opti SHOWCASE δίνει επίσης γνώσεις σε μερικές θεαματικές έννοιες οπτικών καταστημάτων. «Οι επισκέπτες θα συναντήσουν επίσης μερικές εντυπωσιακές τεχνικές λύσεις», αποκαλύπτει η διευθύντρια κ. Reiter, «όπως μια φωτογραφική μηχανή που μπορεί να αναγνωρίσει την ηλικία και το φύλο». Οι ξεναγήσεις στην ειδική περιοχή αρχίζουν κάθε 30 λεπτά, στα γερμανικά και στα αγγλικά εναλλάξ, με επικεφαλής φοιτητές από το Aalen University of Applied Sciences.